22.5.2017

Kysely Aku Ankan lukijoille hahmon ja lehden merkityksestä

Aku Ankka -lehden mainos Jyväskylän katukuvassa 8.5.2017.
Me suomalaiset kehumme usein olevamme Aku Ankka -kansaa. Väkilukuun suhteutettuna luemmekin eniten Disney-sarjakuvia koko maailmassa. Miksi näin on? Tämä aihe on kiinnostanut minua ja jonkin aikaa ja nyt haaveilemani kyselytutkimus on nähnyt päivänvalon.

Kyselytutkimukseni tavoitteena on hahmottaa sekä Aku Ankan että hahmon nimeä kantavan lehden merkitystä suomalaisille ja se on tarkoitettu sekä entisille että nykyisille Aku Ankan lukijoille.

Kyselyn tulokset raportoin ensisijaisesti englanninkielisessä artikkelissa, joka on hyväksytty Intellect Pressin Disney Fan Phenomena -nimiseen teokseen, joka julkaistaan toivottavasti alkukeväällä 2018. Pyrin kuitenkin hyödyntämään aineistoa myös suomalaisissa julkaisuissa.

Haluan myös korostaa, että Aku Ankka -lehti, Sanoma Magazines -yhtiö tai Disney-yhtiöt eivät ole mukana kyselyn järjestämisessä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti